Na gradilištu Podvožnjaka u Ulici sv. L.B.Mandića održana je početna konferencija projekta vrijednog 93 milijuna kuna za koji su dodijeljena bespovratna sredstva u 100-postotnom iznosu. Uz osječkog gradonačelnika Ivana Radića konferenciji su nazočili ministri u hrvatskoj Vladi Oleg Butković i Nataša Tramišak, te osječko-baranjski župan Ivan Anušić, predstavnici izvođača i nadzora, kao i SAFU-a.

 

Projekt obuhvaća izgradnju podvožnjaka, denivelaciju ceste u Ulici sv. L. B. Mandića ispod željezničke pruge Osijek-Zagreb, izgradnju dva mosta, cestovnog i željezničkog, izgradnju ceste ispod mostova, te izgradnju priključnih prometnica sa svom potrebnom infrastrukturom,  pješačkim i biciklističkim stazama,  javnom rasvjetom, sanitarno-fekalnom i oborinskom kanalizacijom.Izvođač je u posao uveden 23. studenoog 2021., a rok za završetak radova je 20 mjeseci.

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić:

 

„Danas ovdje svjedočimo ostvarenju želja i potreba generacija i generacija Osječana. Bio jesan više od 50 godina svih Osječanki i Osječana i konačno ćemo ga dobiti krajem iduće godine. Zahvaljujem se izvođaču koji radove izvodi sukladno dinamici kako je planirano. Možemo reći da će ova ulazna transverzala koja spaja Osijeka sa Čepinom i Đakovomkonačno biti riješena. Ako uzmemo u obzir koliki su se prometni čepovi ovdje stvaralizbog broja vozila i vlaka koji je prolazio, to je dnevno stvaralo zastoj od 2,5 sata. Dakle, znamo koliko je bitno da se riješi taj podvožnjak. Ukratko, podvožnjak rješava najveći prometni čep u Gradu Osijeku, ispunjava san generacija i generacija Osječana i ujedno mijenja vizuru ulaska u Osijek i ja bih rekao da će biti najljepši ulaz u Grad Osijeka, a Osječane će koštati ukupno nula kuna“, rekao je Radić.

 

Ministar mora, prometa i infrastruktureOleg Butković:

„Drago mi je da sam danas ovdje s vama, prošli tjedan smo obilazili luke po Jadranu, a početak ovog tjedna započinjemo obilaskom vrlo važnog projekta u Osijeku, u Osječko-baranjskoj županiji, gdje ćemo nakon ovog projekta izgradnje podvožnjaka posjetiti jedno od najvećih gradilišta u Republici Hrvatskoj, a to je nastavak izgradnje Koridora Vckoji će također ove godine biti otvoren uz Pelješki most zajedno s obilaznicomBelog Manastira. Tu pozdravljam predsjednika Uprave Hrvatskih cesta gospodina Josipa Škorića, tvrtke koja provodi najveće prometne infrastrukturne projekte u Hrvatskoj. Mi smo u suradnji s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU osigurali sredstava. Grad Osijek je pripremio projekt, nadgleda i provodi projekt  na terenu na čemu čestitam gradonačelniku Ivanu Radiću jer ovaj projekt rješava usko grlo, tu crnu točku na samom ulazu u Grad i sigurno da će s aspekata sigurnosti i funkcionalnosti prometa ovaj podvožnjak iznimno puno doprinijeti prometnoj infrastrukturi u Osijeku. Mi u Osijeku provodimo i projekt obnove tramvajske infrastrukture koji je u tijeku, njegova vrijednost je preko 200 milijuna kuna po istom načelu europskog financiranja.Provodimo obnovu željezničkog kolodvora koji je vrijednosti oko 40 milijuna kuna. Tu osobito čestitam županu Ivanu Anušiću koji je neumoran u pripremi i realizaciji tih projekata. To se vidi na terenu i kada pogledamo Osječko-baranjsku županiju onda možemo reći da prednjači po prometnim investicijama“, rekao je Butković.

Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unijeNataša Tramišak:

„ Zadovoljstvo mi je pratiti realizaciju i dinamiku i oblizati sva ova gradilišta koja se realiziraju na području Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije. Zahvaljujem se na suradnji sa resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture što su posljednjih godina prepoznali važnost ulaganja u prometnu infrastrukturu na području Osijeka i cijele naše Županije te niz projekata koji se sufinanciraju iz sredstava fondova EU, ali i iz sredstava resornog ministarstva kako bi se ti projekti lakše i brže realizirali. Važno je spomenuti da je dinamika realizacije svih projekata na području Grada itekako vidljiva, da prate ona j tijek kojim su se ugovorom obvezali te je izgledno da će sve projekte izvršiti u zadanim rokovima. Kada govorimo o prostoru Osječko-baranjske županije i cijelom području, više od 7 milijardi kuna ugovoreno je različitih europskih strukturnih investicijskih fondova. Na području Grada Osijeka taj iznos je 2,7 milijardi kuna. Zahvaljujući sinergiji Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije sa svima nama u Vladi RH u posljednjih godinu do dvije dana ugovoreno je ukupno 134 projekta na području Osijeka vrijednosti više od 730 milijuna kuna. To je pokazatelj i govori koliko se zaista ozbiljno i strateški promišlja, kakva vizija postoji i od strane župana i gradonačelnika da ovo područje učine razvijenim, boljim i kvalitetnijim mjestom za život. Gledamo i u naredno razdoblje, 6 do 7 godina, a već smo utrli dobar put da u maksimalnoj mjeri iskoristimo sve ove strateške projekte koji su pred nama“,rekla Tramišak.

Osječko- baranjski župan Ivan Anušić:

Podvožnjak će svakako olakšati funkcioniranje pristupa Gradu Osijeku i funkcioniranje Grada. Grad Osijek je danas Grad koji se intenzivno razvija, gospodarski, prometno, demografski. Ovaj južni ulaz u Osijek je bio problematičan zbog uskog grla i zastoja koji su se stvarali na pružnom prijelazu. Ovo je projekt koji smo dugo svi iščekivali, ne samo Osječani, nego svi mi sa istoka Hrvatske. Zajedničkimsnagama svi mi koji smo danas ovdje smo pokrenuli izgradnju ovog podvožnjaka koji uspješno napreduje. Zahvaljujem gradonačelniku, resornim ministrima, direktoru Hrvatskih cesta, svima koji su doveli do toga da smo danas na pola izvedenih radova na ovom gradilištu i da ćemo uskoro imati ulaz kojeg su sanjale generacije Osječana“, rekao je Anušić.

Obilazak radova na izgradnji koridora VC

 

Nakon obilaska gradilišta Podvožnjaka , sudionici početne konferencije obišli su i gradilište na Koridoru VC, te se provezli novoizgrađenom dionicom Beli Manastir-Most Halasicau duljini od  17,5 km.

Vrijednost ugovorenih radova poddionice Beli Manastir-Halasicaiznosi 443 milijuna kuna bez PDV-a.

Radovi na izgradnji započeli su sredinom 2020. godine te se odvijaju sukladno planiranoj dinamici. Dovršetak dionice planiran je u drugoj polovici 2022. godine.Do sada je realizirano 88 posto vrijednosti ugovora.

Za posljednju dionicu Koridora Vc,  granica Mađarske – Beli Manastir, u tijeku je izrada projektne dokumentacije.